خدمات سئو و بهینه سازی

خدمات سئو یکی از مهم‌ترین شاخه‌های مارکتینگ است که باید به صورت اصولی و نه تنها با هدف افزایش رتبه، بلکه با هدف افزایش فروش همراه باشد. متخصصان ما در کنار شما هستند تا به بهترین شکل ممکن، کسب و کار شما را به فروش حداکثری برسانند!

چرا سئو از هر چیزی مهم‌تر است؟

افزایش رتبه

افزایش رتبه و قرارگیری در رتبه‌های نخست گوگل باعث می‌شود تا جذب کاربر سایت به طور چشمگیری بالا برود و همین امر کافیست تا فروش بالایی برای شما رقم بخورد.

افزایش ترافیک

به محض اینکه رتبه سایت شما در گوگل بالاتر می‌رود، ترافیک بیشتری هم به سمت سایت شما روانه می‌شود. در این مرحله می‌توانید با استفاده از کمی ترفند مخاطب را جذب کنید. 

افزایش مشتریان

زمانی که مخاطبین سایت شما افزایش پیدا می‌کنند، کم کم به تعداد مشتریان شما افزوده می‌شوند و راه برای فروش و کمپین‌های مختلف باز می‌شود. 

افزایش فروش

در این مرحله هدف نهایی شما تحقق پیدا می‌کند و وب سایت شما به فروش بسیار بالایی دست پیدا خواهد کرد. با راضی نگهداشتن مشتریان یک تجربه ماندگار به جای بگذارید.

سئو چیست؟

خدمات سئو سایت (SEO Services) به معنی بهینه سازی سایت ها یا وب سایت ها برای موتورهای جست و جو هستند. این بهینه سازی باعث می شود تا جست و جوی ارگانیک و بازدید سایت ها افزایش پیدا کند. اما قطعا هر کسی دانش کافی و اطلاعات لازم برای این بهینه سازی را ندارد و اینجاست که متخصصان سئو (Seo Specialists) وارد عمل می شوند!

چرا باید سایت یا وب سایت خودمون رو سئو کنیم؟

تقریباً 93 درصد از ترافیک کل وب مربوط به موتورهای جست و جو است. اگر مشتاق هستید که وب سایت شما دیده شود، باید در موتورهای جست و جوی اصلی ایندکس شود و رتبه بالایی در نتایج داشته باشد.

  • 75% از افرادی که کلمه ای را سرچ می کنند، فقط از صفحه اول نتایج موتورهای جست و جو (SERP) بازدید می کنند.
  • گوگل بیش از 5.8 میلیارد سرچ را در روز پردازش می کند.
  • گوگل بیش از 2 تیلیارد سرچ را در سال پردازش می کند.
  • میانگین نرخ کلیک بر روی نتیجه اول 19.3٪ و نتیجه دوم 10.57٪ است.
  • هر سال بین 16 تا 20 درصد از کل جست و جوها کاملاً جدید هستند. به این معنی که قبلا هرگز سرچ نشده اند.
  • 60 درصد از جست و جوهای گوگل در دستگاه های تلفن همراه (موبایل) انجام می شود.
  • گوگل 98 درصد از بازار سرچ ها کل وب موبایل را در اختیار دارد.

اینکه وب سایت خود را طراحی کنید و منتظر بمانید تا ترافیک وارد سایتتان شود کار راحتی است اما قطعا در حوزه شما وب سایت های بسیار زیادی طراحی شد‌‌ه‌اند که بر روی مسائل و موضوعات شما تمرکز کرده‌اند! موتورهای جست و جو هم تصمیم می گیرند تا بهترین و مرتبط ترین نتایج را برای کاربران نمایش دهند و آن ها مشخص می کنند که چه سایت هایی در رتبه های نخست قرار بگیرند. پس اجرای شیوه ها و تکنیک های سئو بر روی صفحات سایتتان موضوع بسیار مهمی است که باعث می شود تا سایتتان در رتبه درست قرار بگیرد.

چه عواملی در رتبه بندی سایتتان تاثیر می گذارند؟

انجام عملیات های مختلف سئو باعث می شود تا ترافیک و ورودی سایت شما افزایش پیدا کند. اما ممکن است این سوال پیش بیاید که یک موتور جست و جو مانند گوگل وب سایت ها را چگونه رتبه بندی می کند؟ پاسخ این سوال کمی پیچیده است چرا که صدها فاکتور رتبه بندی وجود دارد. در ادامه تلاش کرده‌ایم تا برخی از آن ها را بررسی کنیم!

فاکتورهای رتبه بندی سئو

محتوا

شاید شنیده باشید که در علم سئو، تولید محتوا پادشاهی می کند. در ابتدایی‌ ترین سطح، موتورهای جست و جو می خواهند تا مرتبط ترین و جامع ترین موضوع را به کاربر نشان دهند. یکی از دلایلی که مقالات ویکی ‌پدیا اغلب در رتب ه‌بندی بالایی قرار می‌گیرند این است که جامع و قابل اعتماد هستند. موتورهای جست و جو به محتوای صفحه و تازه بودن محتوا توجه زیادی می کنند. این نکته را به یاد داشته باشید که محتوا سنگ بنای اصلی هدایت ترافیک ارگانیک به سمت سایت شما است.

تجربه کاربری (UX)

ممکن است محتوای عالی تولید کنید اما اگر تجربه کاربری ضعیفی ارائه دهید، کاربران سایت شما را ترک خواهند کرد و دیگر هرگز از سایت شما بازدید نخواهند کرد. این چیزی است که موتورهای جست و جو مخصوصا گوگل سعی می کنند به هر قیمتی که شده از آن اجتناب کنند. بنابراین وب سایت هایی که تجربه کاربری عالی را ارائه می دهند در نتایج ابتدایی خود قرار می دهند.

در زیر برخی مواردی که تجربه کاربری را افزایش می دهند، نام برده‌ایم.

  • سرعت پردازش بالا
  • یک وب سایت سازگار با موبایل (ریسپانسیو)
  • مکان یابی بدون نقص
  • استفاده نکردن از پیام های پاپ آپ

کاربران باید بتوانند با سرعت بالا و کاملا راحت در سایت شما بچرخند. این موضوع در سال های اخیر اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است زیرا استفاده از تلفن های همراه بسیار رایج شده است و بیشترین ترافیک کل وب را تشکیل می دهد.

سئو فنی (سئو تکنیکال)

بخش هایی از تجربه کاربری و سئو تکنیکال تقریبا شبیه یکدیگر هستند. مثلا بهینه سازی سرعت سایت و همچنین طراحی گرافیکی و معماری سایت بخش هایی از هر دو فاکتور رتبه بندی هستند. به عنوان مثال بهینه سازی متای توضیحات به جهت افزایش نرخ کلیک، بهبود سئوی تصاویر و یا حتی کمک به نمایش محتوای سایت در جست و جوهای صوتی بخش هایی از سئوی فنی یا تکنیکال هستند.

بازخورد کاربران (User Feedback Metrics)

موتورهای جست و جو توجه ویژه‌ای به رفتار کاربران هنگام جست و جوهایشان دارد. مثلا نرخ کلیک افراد بر روی نتایج یا مدت زمان بازگشت کاربر زمانی که بر روی یکی از نتایج کلیک می کند و از سایت خارج می شود نمونه‌ای از این رفتارها هستند. اما باید به یاد داشته باشید که این عوامل رتبه ‌بندی همیشه شفاف و واضح نیستند و متخصصان سئو باید به سرنخ ‌های ظریفی که موتورهای جستجو از خود به جا می گذارند یا بازخورد کارشناسان و کارمندان موتورهای جستجو، توجه کنند.

بک لینک ها

بک لینک ها همان لینک هایی هستند که به صفحات سایت شما اشاره می کند. موتورهای جستجو به تعداد لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند و اینکه کدام سایت ها به به سایت شما لینک می دهند، نگاه می کنند. مثلا اگر محتوای جامعی تولید کرده باشید و مردم آن را مرجع و قابل اعتماد بدانند، به شما لینک می دهند. با این حال، موتورهای جستجو برای تعیین ارزش لینک به کیفیت لینک ها نگاه می کنند چرا که قطعا ارزش هر سایتی متفاوت است.

به عنوان مثال، اگر شما یک وبلاگ ورزشی داشته باشید و سایت های ورزشی هم به وبلاگ شما لینک داده باشند، موتورهای جستجو محتوای شما را بسیار معتبر و مرتبط می بینند. با این حال، مثلا اگر دوستتان که وبلاگ آموزش آشپزی دارد به شما لینک بدهد، این لینک مهم تلقی نخواهد شد.